© La Mariposa  2021 Erkend lid van FAGT Hoofd- nek- schouder massage Deze massage is een combinatie van Chinese acupressuur en Westerse massagetechnieken. Acupressuur verbindt de reflexen tussen drukpunten dicht onder de huid en de organen waarmee het in verbinding staat. De Westerse massagetechnieken zijn puur ontspanningsgrepen. Ze worden zacht en in een rustig tempo uitgevoerd. Daardoor ontstaat een diepe ontspanning. En 80% van alle ziekten zijn stress gerelateerd. Door stimulering of kalmering van het autonome zenuwstelsel, door middel van druk (pressuur), wordt de toestand genormaliseerd. Het versnelt de bloedstroom in de aderen. Het stimuleert de hormoonklieren en het lymfesysteem, daardoor worden afvalstoffen sneller afgevoerd. Het verwijdert afvalstoffen uit het spierstelsel en andere organen. Het bevordert de geestelijke ontspanning evenals het lichamelijk welzijn en het verminderd pijn. De werking Het vermindert de mentale spanning. Door de geest te kalmeren via de huid en de acupunctuurpunten kun je stress en depressie verminderen. Men wordt rustiger in het hoofd, ontspant daardoor, wordt blijer en gaat meer van het leven genieten. Het heeft een gunstige invloed op de doorbloeding en elasticiteit van de huid. Het verbetert de energie en bloedcirculatie en dus de zuurstoftoevoer zowel naar de huid als naar het zenuwstelsel. Het kalmeert en je komt tot rust en het helpt om een diep niveau van ontspanning te bereiken. Diverse pijnen en kwalen van hoofd en nek kunnen op een positieve manier worden beïnvloed en verlicht worden. Je krijgt meer lichaamsbewustzijn en er kunnen oude blokkades worden losgelaten.